جک هیدرولیک آسانسور

انواع جک آسانسور هیدرولیک

 

جک آسانسور هیدرولیک

 

برای تعیین انواع جک آسانسور هیدرولیک نوع مدلی که جک آسانسور هیدرولیک نصب می شود، باید مشخص

شود.این مدل ها مشخص میکند که چه تعدادجک در آسانسور هیدرولیک مورد نیاز است. این جک ها موقعیتشان

چگونه است و چگونه و با چه روشی باید جک ها به کابین متصل شوند.در این مقاله قصد داریم انواع مدل های

نصب آسانسور هیدرولیک را مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدای مقاله به عوامل مهمی که در سیستم

آسانسورهای هیدرولیکی تعیین کننده هستند، اشاره میکنیم وسپس انواع جک هیدرولیک را مورد بررسی قرار

می دهیم و سپس به نکات قیمت و کاربرد جک آسانسور هیدرولیک می پردازیم. و در آخر به ویژگی های استاندارد جک های آسانسور هیدرولیک پرداخته می شود.

 

جک آسانسور هیدرولیک و چگونگی عملکرد آن

 

جک آسانسور هیدرولیک

 

وقتی صحبت از بسیاری از کاربردهای آسانسور به میان می‌آید، به‌ویژه برای ساختمان‌های بین ۲ تا ۵ 

طبقه،می‌بینید که جک‌های آسانسور هیدرولیک جزء رایج و در عین حال حیاتی سیستم هستند که آسانسور را

بالا می‌برند. در حقیقت، تقریباً 70 درصد از تمام آسانسورهای نصب شده ماهیت هیدرولیک دارند و دارای جک

آسانسور هستند. جک ها بخشی از سیستمی هستند که شامل سیال هیدرولیک، مخازن، موتورها و پمپ ها

می شود که  در واقع جک قطعه نهایی سیستم است. بنابراین، اگر قصد خرید آسانسور جدید یا بروز کردن جک

آسانسور در آسانسور موجود را دارید، درک اصول اولیه جک آسانسور بسیار مهم است. جک هیدرولیک شامل

پوسته بیرونی ، شفت(لوله داخلی)، اورینگ ،پکینگ، گاید،گردگیر می باشد.به جز اینها اجزای دیگری هم دارند

که بسته به نوع جک متفاوتند. شفت همان میله فولادی است که به وسیله ماشین آلات صنعتی عملیات پرداخت

کاری انجام می دهد. شفت استوانه ای توخالی داخل سیلندر است و قسمت انتهایی آن به کابین متصل است.

نحوه اتصال انواع جک آسانسور

جک آسانسور هیدرولیک

اتصال جک هیدرولیک به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود:

1.روش مستقیم : در این روش همانطور که از نامش مشخص است جک به صورت مستقیم به کابین متصل

می شود . این روشساده ترین و ایمن ترین روش است. این روش در ساختمان هایی با طبقات کمتر و آسانسور

های باری با طرفیت بالا مورد استفاده است. اتصال جک به کابین در روش مستقیم به دو صورت امکان پذیر است:

1.جک مستقیم مرکزی: در این روش جک به زیر کابین متصل می شود. که به این روش مستقیم از زیر ( Direct

Central) نیز گفته می شود. که در این روش فضای چاله آسانسور حداکثر فضا را برای کابین دارد.

2.جک مستقیم کناری: در این روش جک به زیرکارسلینگ بالای کابین متصل می شود. این روش مستقیم از کنار

(Direct Side) نام دارد. در این حالت بخش اعظم فضای چاهک اسانسور به جک اختصاص می یابد و فضای

کمتری برای کابین باقی می ماند. یعنی دقیقا عکس حالت قبل. در این روش جک کاملا در دسترس و در معرض

دید برای بازدید های دوره ای قرار دارد.

2.روش غیر مستقیم: در این روش بر روی پیستون جک (شفت توخالی ) یک یا چند فلکه هرزگرد نصب می شود

که از طریق کارسلینگ و سیم بکسل باعث حرکت کابین می گردد. 

 

جانمایی انواع جک آسانسور

جک میتواند به دو صورت نصب شود. یا در زیر کابین و یا در کنار کابین که حالت اول را همانطور که در بالا گفتیم جک مرکزی گویند و در

حالت دوم میتواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باشد.

 

تعداد جک آسانسور

در آسانسور هیدرولیک میتوان از یک یا دو جک استفاده کنیم.این مورد  به ابعاد و وزن کابین آسانسور ، ظرفیت بار

بستگی دارد. در بیشتر موارد در آسانسورهای هیدرولیک از یک جک استفاده میکنند اما استفاده از دو جک هم

کاربرد عام دارد. برا مثال درآسانسورهای خودروبر و باربر از دوجک استفاده می کنند.

 

آسانسور هیدرولیک با دو جک

جک آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک با یک جک

جک آسانسور هیدرولیک

انواع جک آسانسور هیدرولیک

انواع جک آسانسور هیدرولیک را میتوان به 4 نوع تقسیم کرد.

نوع اول : جک مستقیم از کنار است که به صورت (1.2) نصب میشود.

نوع دوم :جک مستقیم از زیر است که به صورت (1.1) نصب می شود.

نوع سوم : جک غیر مستقیم از کنار

نوع چهارم : جک های تلسکوپی

یکی از انواع جک های هیدرولیک جک مستقیم از زیر است که در ادامه مطلب به توضیح و تعریف آن می پردازیم.

مدل جک مستقیم از زیر

جک مستقیم از زیر

 

در این نوع جک مستقیم از زیر آسیا هیدرولیک، سرعت حرکت کابین آسانسور و سرعت جک با هم برابر است چرا که در جک مستقیم از زیر طول مسیری که

کابین در آن مسیر جابجا می شود با دوره  جک آسانسور هیدرولیک برابر است. و همین را میتوان  علت برابری سرعت حرکت کابین و جک دانست. این نوع جک

دارای 3 مرحله شامل تک مرحله ای دومرحله ای و سه مرحله ای می باشد.علت سرعت یک متر بر ثانیه که برای آسانسور هیدرولیکی در نظر میگیرند این

است که روغن در جک آسانسور  هیدرولیکی حالت لختی دارد به همین دلیل سرعت بیش از این نمیتواند باشد.

در این مدل جک مستقیم از زیر باید حفر ه ای که از قبل از لحاظ نفوز رطوبت مورد بررسی قرار گرفته و مقاوم شده است،در زیر کابین

آسانسور هیدرولیک ایجاد شود، که هم ارتفاع با کورس جک باشد تا سیلندر جک را بتوان در آن قرار داد. یکی از مشکلات جک زیر

مستقیم ایجاد همین حفر ه است که در زیر چاه آسانسور باید ایجاد شود و جک در ان قرار گیرد.

 

راهنمای نصب جک مستقیم از زیر

 

نکته ای که در هنگام نصب جک مستقیم از زیر باید مورد توجه قرار داد این است که این کار به دقت زیادی درشاغول کردن و ایجاد حفره نیاز دارد.

 

چاهک آسانسور

ابتدا به تعریف چاهک آسانسور می پردازیم.

چاهک (گودال) آسانسور چیست؟


آسانسور به طور متوسط ​​سالانه 20000 نفر را جابه جا می کند.ماشین آلاتی که انتظار می رود
روزانه این بار را حمل کنند و به طور

مداوم در اوج ایمنی کار کنند، باید بر پایه ای قوی تکیه کنند تا بتوانند به این جریان کمک کنند. این فونداسیون، مشابه سیستم عامل 

آسانسور، در زیر زمین در جایی است که به آن چاله آسانسور می گویند،همان بخشی از آسانسور که افراد زیادی با آن آشنایی

ندارند. چه آسانسور مسکونی و چه باربری، اکثر آسانسورها دارای چاله آسانسور هستند. این گودال، اگرچه معمولاً برای مسافران

قابل مشاهده نیست، اما نقش اساسی در رساندن شما بدون زحمت به طبقه بعدی ایفا می کند. چاله آسانسور بر مبنای الزاماتی

که در استاندارد های نصب آسانسور ارائه شده است ایجاد می شود. در مورد ابعاد چاله نیز بر اساس استاندارهایی که ایمنی

سرویس کار را در نطر گرفته است باید باشد.


نکته مهم :

چرا تمیز نگه داشتن گودال آسانسور مهم است؟

برای حفظ یک پایه سالم و قوی، از زوال ناشی از آسیب آب جلوگیری کنید. بیایید بگوییم که شما مقداری پول خرد را در شکاف

آسانسور پایین می اندازید، کجا می رود؟ اقلام افتاده از مسافران و گرد و غبار و زباله های ناشی از استفاده منظم از آسانسور تمایل

دارند در یک مکان – چاله آسانسور – جمع شوند. این سطل زباله با آبی که معمولاً وارد گودال می شود مخلوط می شود زیرا پایین

ترین قسمت ساختمان است و گودالی از فاضلاب ایجاد می کند. اگر به درستی نگهداری نشود، این امر برای تجهیزات ضروری در

گودال خطر ایجاد می کند و این محیط زباله جدید خطر خرابی آسانسور، آسیب مسافران و مسئولیت را افزایش می دهد. ناگفته

نماند، فاضلاب باید مطابق با قوانین دولتی و زیست محیطی دفع شود، در غیر این صورت با احتمال جریمه ها و جریمه های بالا مواجه

خواهید شد. از آنجایی که افراد غیرمجاز برای ورود به گودال توصیه نمی شوند، برای دسترسی و تمیز کردن این منطقه باید به

شخص ثالث اعتماد کنید. برای رفتن به گودال آسانسور فقط به کسی اعتماد نکنید. به تیمی که آگاه و با نتایج خود سازگار است

اعتماد کنید.

ایجادحفره (چاهک)جک مستقیم از زیر:

برای نصب آسانسور هیدرولیک مستقیم از زیر، نیاز داریم  تا حفره ی  جک مستقیم از زیر ایجاد کنیم.این حفره به صورت چاهی در

مرکز فاصله بین ریل ها ایجاد می شود.این حفره که قطر آن بین 40 تا 60 سانتیمتر در نظر گرفته شده است قطرش از قطر سیلندر

بیشتراست. در مناطقی که رطوبت زمین بالاست، بایدشرایط زیر اعمال شود:

 

1.با کارشناسان فنی یا متخصصین مشاوره کنید.

2.عایق کردن چاهک یا حفره آسانسور (pit )وممانعت از ورود هرگونه رطوبت

3.استفاده از رنگهای با کیفیت برروی جک آسانسوری یا عایق کردن آن با مواد ضد رطوبت مانند قیر ها و پلی استر ها

حلقه های سیمانی شما می توانید پس از حفر چاه از حلقه های سیمانی جهت عایق کردن دیواره ی چاهک (pit) جهت ممانعت از

ریزش دیواره و نفوذ رطوبت استفاده نمایید.

جداره محافظ حفره جک :این جداره در مناطقی که رطوبت زمین بالاست یا سفره های زیر زمینی نزدیک به سطح زمین هستند، از

نفوذ رطوبت و مواد خورنده به جدار سیلند جک جلوگیری به عمل می آورد. لازم به ذکر است در همه ی شرایط عایق کردن جداره

(پوسته) بیرونی جک الزامی است. معمولا از لوله های pvc(پولیکا) استفاده می شود که یک سر آن آب بندی شده است.

 

نصب جک مستقیم از زیر

جک در داخل چاهک و مرکز ریل ها قرار می گیرد. و بعد از حصول اطمینان از تراز بودن جک ، پلیت جک از طریق پیچ و مهره در جای

خود محکم می شود. پایه نصب جک یک پایه باید در دوطرف حفره و در کف چاهک ایجاد شود.برای اینکه جک آسانسور هیدرولیک بر

روی آن قرار گیرد. این پایه باید استقامت کافی را برای تحمل وزن جک و سایر متعلقات آسانسور داشته باشد.

 

مدل جک مستقیم از کنار

 

در مدل جک مستقیم از کنار جک ها به صورت مستقیم در کنار کابین نصب می شوند. این مدل جک در کابین های کوچک با یک جک و

برای کابین های بزرگتر با دوجک مورد استفاده قرار میگیرد. در مدل جک مستقیم از کنار جمع وزن بارو کابین برابر است با کل نیرویی

که به جک وارد می شود. در این حالت هم باز نیاز داریم که حفره جک ایجادکنیم ولی طول آن کمتر از حالت جک مستقیم از زیر است.

حتی در صورت کم بودن طول مسیری که آسانسور طی می کند این حفره حذف می شود. در این مدل سرعت حرکت کابین و جک

برابر است چرا که طول جابجایی کابین و دوره حرکت جک برابر است. یکی از مزیت های آشکار این مدل نسبت به سایر مدل های این

است که همانطور که از نام آن مشخص است مستقیم است و نصب آسانسور در این مدل راحت تر است. و اما یکی از محدودیت های

این مدل این است که ما در مدل جک مستقیم از کنار احتیاج به ایجاد یک چاه با ارتفاع زیاد برای آساتسور هستیم.

 

مدل جک تلسکوپی از زیر

 این مدل را  می توان در شرایطی که می توانیم از آسانسور با جک مستقیم از زیر استفاده کنیم هم به کار برد. این مدل هم مزیت

های زیادی را نسبت به مدل های قبل دارد. همانطور که گفتیم در جک مستقیم از زیر نیاز به ایجاد حفره جک داریم. اما در آسانسور

هایی که طول مسیر حرکتشان بیشتر از هفت متر یا نسبتا زیاد است این کار مشکل است. در این مواقع است که نصب جک در زیر

تلسکوپی کارساز و چاره کار ما خواهد بود. نکته مثبت کار اینجاست که  تمام خصوصیات جک های مستقیم از زیر را جک های

تلسکوپی از زیر دارند با این تفاوت که  طول سیلندر آنها کمتر است.در واقع مزیتی که نسبت به سایرین دارند این است که  طولشان

نسبت به جک های تک مرحله ای کمتر است.

مدل جک در کنار غیرمستقیم

در این مدل که مدل غیر مستقیم از کنار است جک به صورت غیر مستقیم و در کنار کابین متصل می شود. گفتیم که در آسانسورهای

هیدرولیک می توانیم از یک یا دو جک استفاده کنیم ولی این مدل فقط با یک جک قابل اجراست. اما این بدان معنی نیست که نمیتوان

از این مدل در دو جک استفاده کرد بلکه تحت شرایط خاصی مثلا زمانی که کابین بسیار بزرگ و سنگین است میتوان از این مدل هم

استفاده کرد. در این مدل برخلاف جک مستقیم از کنار که دوره حرکت جک با طول مسیر کابین برابراست، اینجا دوره (کورس) حرکت

جک 1/2 طول مسیر کابین است. در این صورت است که نتیجه میگیریم سرعت حرکت کابین دو برابر سرعت جک است.  در این مدل

نیرویی که بر جک وارد می شود دوبرابر وزن کابین و بار آسانسور می باشد. گفتیم که در این روش طول جک به نصف مقدار قبل

کاهش می یابد درنتیجه در چاه آسانسور نیز به فضای کمتری نیازمند است. فایده این طول کم جک این است که این روش کارایی

بیشتری پیدا خواهد کرد.نکته دیگر اینکه در این مدل سیم بکسل وجود دارد که به همین دلیل باید پاراشوت نیز باشد. زمانی که سیم

بکسل پاره شود، باید با رعایت نکات ایمنی در این مدل،جهت انجام ترمز از یک وسیله ایمنی استفاده کرد. دلیل الزام به وجود

پاراشوت (یک جفت متصل به کارسلینگ) همین است.وقتی سیم بکسل وجود داشته باشد باید پاراشوت هم باشد تا هنگام پارگی

سیم بکسل و ایجاد مشکل از آن استفاده کنیم.

جک کنار تلسکوپی

در مدل جک مستقیم از کنار گفتیم که این روش دارای مزایای زیادی است مهمترین مزیت هم برخلاف جک در کنار غیر مستقیم که

سیم بکسل و پاراشوت وجود داشت که در آن احتمال پارگی سیم بکسل و ایجاد مشکلاتی وجود داشت در اینجا سیم بکسل و

پاراشوت وجود ندارد.اما به دلیل اینکه  دچار کمبود فضای عمودی چاه در آسانسورهایی با طول مسیر بلند هستیم روش تلسکوپی

روشی است که در این مواقع پاسخگو خواهد بود.طول سیلندر در جک تلسکوپی کمتر است. بنابر این به فضای کمتری در چاه

آسانسور نیاز است. فایده اصلی جک های تلسکوپی طول جک کمتر است گرچه جک های تلسکوپی نسبت به مستقیم از کنار گران

تر هستند. این جک ها می توانند دو مرحله ای یا سه مرحله ای باشند.

 

کیفیت در انواع جک آسانسور

در مقایسه با جک های معمولی، جک های هیدرولیک قادرند با اعمال نیروی کمی، بار سنگین تر را به راحتی در ارتفاع بیشتر بلند

کنند. برای دستیابی به این خروجی، سیلندرهای کوچک و بزرگ از طریق سیال هیدرولیک به هم متصل می شوند که به کاهش

نیروی انسانی اعمال شده برای بالابر کمک می کند. کیفیت جک های آسانسور هیدرولیک در هر مدلی وابسته به کیفیت قطعات مورد

استفاده در آن و نحوه نصب و راه اندازی آن بستگی دارد. اگر جک آسانسور هیدرولیک با قطعاتی با کیفیت بالا و یا قطعات خارجی با

کیفیت بالا ساخته شود و به نحو درستی اجرا شود مشکلی نخواهد داشت و به عنوان یک جک آسانسور هیدرولیک با کیفیت تلقی

می شود. ما ،مجموعه صنعتی آسیا هیدرولیک این اطمینان را به شما مشتریان عزیز می دهیم که در تولیدات ما از بهترین و باکیفیت

ترین مواد اولیه و قطعات خارجی ، استفاده کرده ایم تا بتوانیم رضایت مشتریان را در راس کار خود قرار دهیم.

 

قیمت انواع جک آسانسور

قیمت انواع جک آسانسور هم همانطور که در بخش کیفیت به آن اشاره شد میتواند وابسته به نوع و کیفیت مواد اولیه و قطعات مورد

استفاده در آن باشد.ولی معمولا جک های مستقیم نسبت به بقیه جک ها قیمت بالاتری دارند. در حالی که در این مدل ها هزینه نصب

سیم بکسل و پاراشوت حذف می شود. گروه صنعتی آسیا هیدرولیک با استفاده از بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه و قطعات خارجی

محصولاتی را به مشتریان ارائه می دهد که در بهترین قیمت نسبت به رقبا هستند.

 

کاربرد انواع جک آسانسور

چه نوع ساختمان هایی از آسانسورهای هیدرولیک استفاده می کنند؟ تقریباً در هر نوع ساختمانی می توانید یک آسانسور هیدرولیک پیدا کنید. با این حال، دو عامل وجود دارد که ارتفاعاتی را که می توانند طی کنند محدود می کند. آسانسورهای هیدرولیک به مقدار قابل توجهی انرژی برای بالا بردن کابین نیاز دارند، به همین دلیل است که معمولاً در ساختمان های بلند یافت نمی شوند. این سیستم ها همچنین با سرعت 150 فوت در دقیقه کار می کنند. یا کمتر، آنها را کندتر از انواع دیگر آسانسورها می کند. به دلیل این عوامل، آسانسورهای هیدرولیک فقط برای ساختمان هایی در نظر گرفته شده اند که تا هفت طبقه هستند.

مزایای آسانسورهای هیدرولیک چیست؟ برای بسیاری از انواع ساختمان ها، آسانسورهای هیدرولیک مزایای زیر را ارائه می دهند:

1.نصب سریعتر از سایر انواع آسانسور

.2هزینه کمتری برای نصب و نگهداری ایده آل برای حمل بارهای سنگین

3.اشغال فضای کمتر در ساختمان

.4گزینه ای برای پیکربندی بدون اتاق ماشین

اینکه کدام جک آسانسور هیدرولیک در کجا به کار می رود مسئله ای نیست که بتوان به صورت دقیق مشخص کرد درواقع برای اینکه

ببینیم کدام مدل جک  آسانسور هیدرولیک برای چه پروژه ای کاربرد دارد، رویه مشخصی وجود ندارد و باید بسته به شرایط و

خصوصیات هر پروژه به نتیجه برسیم. برای مثال ، در بالا در قسمت جک مستقیم از زیر گفتیم که برای آسانسورهای باری و خودروبر

استفاده می شود. 

شیر ایمنی جک (راپچر ولو)

یکی از بخش های ایمنی جک شیر ایمنی است که رابط بین پاوریونیت و جک می باشد. برای دریافت تاییدیه استاندارد نبود شیر

ایمنی می تواند مشکلاتی ایجاد کند و در صورت عدم وجود این شیر در آسانسور هیدرولیکی موفق به دریافت تاییدیه نخواهیم بود.

نام ساده تر این شیر ، شیر ترکیدگی است. وجود شیر ترکیدگی یا شیر ایمنی از آن جهت ضروری است که در هنگام ترکیدن شیلنگی

که رابط شیر کنترل و جک است به علت اینکه ممکن است فشار ناگهانی افت کند می تواند نجات بخش باشد. وجود شیر ایمنی

همانطور که از نامش مشخص است باعث می شود در زمانهایی که به دلایل مختلف سرعت بی شاز حد مجاز شود از شوک ناگهانی

کابین حین سقوط جلوگیری شود. شیر ترکیدگی کاربرد های بیشتری هم دارد که همه در جهت ایمنی است مانندپایین آوردن کابین تا

سطح طبقه به صورت کاملا اهسته تا کابین به آرامی به سطح طبقه برسد و نیازی به تیم امداد  ونجات برای خروج مسافران از

آسانسور نباشد. در انتخاب شیر ایمنی باید دقت کامل را رعایت کینم . یکی از شرکت های موفق خارجی در زمینه تولید شیر ترکیدگی

یا شیر ایمنی شرکت BLAIN می باشد.

 

نکات مهم در رابطه با شیر ترکیدگی جک آسانسور

طراحی و گواهی صنعت آسانسور : استاندارد های آسانسور الزاماتی را که هم در طراحی شیر ایمنی و یا شیر ترگیدگی و هم در

عملکرد آن وجود دارد را مشخص کرده اند. در هنگامی که شیلنگ دچار ترکیدگی می شود ، فشاری که بین شیر کنترل و شیر

ترکیدگی وجود دارد به صفر می رسد در ایند هنگام ، فشار بین جک و شیر ترکیدگی ناگهان افزایش می یابد.

*حداکثر فشار در این شرایط باید مساوی باشد با 3ونیم برابر فشار استاتیک. بنابراین شیر ایمنی هر آسانسوری متناسب با شرایط

آن آسانسور باید طراحی شود.بعضی روشهایی وجود دارد که جایگزین شیر ایمنی است که استفاده از این روش ها که جان افراد را

به خطر می اندازد هرگز توصیه نمیشود.

*اتصال شیر ترکیدگی: فروشنگان و تولیدکنندگان مختلف شیر ایمنی روشها یخاصی را برای نصب آن در اختیار می گذارند. چرا که

نحوه اتصال شیر ترکیدگی و یا نوع اتصال آن به آسانسور بسیار اهمیت دارد.

*مناسب بودن شیر برای کاربرد دو جک: آسانسور هایی که دو جک دارند نیاز است که دو راپچر ولو نیز داشته باشند. به طوری که این

دو باهم در ارتباط باشند تا وقتی یک شیر بسته می شود از طریق این ارتباط دیگری هم بسته شود. این ارتباط بین دو شیر نیز برای

اطمینان از همین موضوع است.

شیر هواگیری جک آسانسور

همیشه مقداری هوا درون جک محبوس می شود که باید جایی برای خروج آن وجود داشته باشد.شیر هواگیری برای این کار در بالای

سیلندر نصب میشود تا بتوان درب آن را باز کرد و هوای محبوس شده جک را آزاد کنیم. اگر در سیستم هیدرولیک هوا وجود داشته

باشد عملکرد آن دچار مشکل میشود.

 

تمهیداتی برای جمع آوری روغن سرریز

برای روغنی که از سرجک(محل آب بندب پیستون ) سرریز می شود نیز باید تمهیداتی را فراهم کرد.در این حالت روغن سر ریز به

وسیله مجرایی  به یک شیلنگ مجزا هدایت می شود و در یک مخزن جمع می شود.این روغن جمع آوری شده در سرویس های دوره

ای توسط افراد مربوط به این کار تصفیه شده و دوباره وارد پاوریونیت می شود.

چند نکته در انتخاب جک

*در تهیه آسانسور باید به این نکته مهم توجه کرد که مهم ترین قطعه ایمنی آسانسور راپچر ولو است پس باید گواهینامه استاندارد

آن را بررسی کنیم 

*قبل از خرید جک باید مطمئن شویم که تولید کننده و یا فروشنده آن آشنا با محاسبات کمانش و فشار جک باشد.انتخاب جک

هیدرولیک باید با توجه به نوع و شرایط آسانسور هیدرولیک باشد. پس در انتخاب باید دقت کرد.

*سعی کنید برای انتخاب مدل جک آسانسور هیدرولیک از کسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت بگیرید تا از درستی آن

اطمینان حاصل کنید.

 

ویدئویی در مورد دلایل بروز مشکل در جک آسانسور هیدرولیک

 

ویژگی های استاندارد جک های آسانسور هیدرولیک

 

در بعضی آسانسور های هیدرولیک  سرجک برای اتصال کابین به جک هیدرولیک به واسطه سیم بکسل (طناب فولادی ) استفاده می شود.در جک آسانسور هیدرولیک یک شیار برای جمع آوری روغن ارائه شده است و برای اتصال یک شیلنگ تخلیه روغن به جهت جمع آوری و بازیابی روغنی که در شیار جمع شده در نظر گرفته شده است.(لازم است پیستون یک لایه روغن را از طریق بسته بندی جمع کند تا عملکردی نرم و بی صدا داشته باشد.) آرایش بسته بندی به این صورت است که شامل یک مهرو موم  u شکل (متوازن فشار ) یک پکینگ و یک حلقه ی برف پاک کن است. مهرو موم برای حداکثر دمای عملیاتی 150 درجه فارنهایت ( 38درجه سانتی گراد) طراحی شده اند. ما (گروه صنعتی آسیا هیدرولیک ) یک روغن هیدرولیک با ویسکوزیته  150 ssu در 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتی گراد ) را توصیه می کنیم . یک روغن زیست تخریب پذیر یا گیاهی ، زمانی قابل قبول است که دارای همان مشخصات باشد.

 

جزئیات پیستون

 

انتهای بالایی پیستون با یک صفحه سوراخ شده و رزوه شده تعبیه شده است تا یک پیچ استاندارد برای اتصال صفحه دریافت کند.کف پیستون با یک صفحه فولادی بسته شده و به یک حلقه توقف مجهز شده تا از خروجپیستون از سیلندر جلوگیری شود. پیستون ماشین کاری شده و تا سطحی بین 15 تا 20 میکرون( .38میکرومتر تا .381  میلیمتر) است. تغییر قطر مجاز پس از پرداخت + یا –  .15 اینچ (.381 میلیمتر ) است. پیستون های چند بخش با یک کوپلینگ رزوه ای داخلی با استفاده از نخ نوع Acm برای سهولت در مونتاژ با حلقه های  o(  اورینگ ) برای آببندی مناسب به هم متصل می شوند.تمام بخش ها مونتاژ می شوند ، سنباده زده می شوند، و سرتاسر اتصالات صیقلی می شوند، تا از یک سطح منطبق اطمینان حاصل شود.

 

جزئیات سیلندر

 

واحد های جک ساخته شده برای نصب در زمین یا نصب جزئی در زمین با یک دیواره ایمنی و در پوش لوله ی فولادی بدون درز در پایین سیلندر مجهز شده اند.واحد های بدون سوراخ شامل یک صفحه نصب فولادی تخت هستند، که همگی مطابق با Acme a17.1/csab44 هستند. محل های تخلیه کننده بریا تخلیه هوا از واحدجک تعبیه شده است.تکیه گاه های فولادی استاندارد، به سیلندر جوش داده می شوند تا در صورت لزوم روی استراکچر گودال نصب شوند.( طرح های مختلفی را می توان برای مطابقت با هر نیاز ارائه کرد.) اتصال خط روغن رزوه ای یا شیاردار ارائه می شود.تمام سیلندر ها به طور کامل تمیز ،بازرسی و از نظر نشت روغن تست می شوند. سپس آنها را با یک لایه سنگین از موتد ضد خورندگی رنگ می کنند.تمام واحد های جک درون زمینی مجهز به پورت (راپچر) های بازرسی روی صفحه ی پایه هستند.

 

خلاصه

در این مقاله انواع جک آسانسو رهیدرولیک ازجمله جک مستقیم از زیر ، جک مستقیم از کنار و… مورد بررسی قرار گرفت . بعلاوه

مزیت ها و محدودیت های هرکدام نیز شمرده شد. و در آخر هم انواع جک هیدرولیک از لحاظ عملکرد و کاربرد مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا پلاس ...