مقالات

استراتژی‌هایی برای مدرن‌سازی آسانسور

استراتژی

استراتژی‌هایی برای مدرن‌سازی آسانسور

عوامل مختلف، اما به طور متوسط، آسانسور می تواند حداقل 25 سال عمر کند. در برخی موارد، یک ساختمان باید در نظر بگیرد که آیا زمان نوسازی آسانسور فرا رسیده است یا خیر. نوسازی آسانسور شامل به روز رسانی یا جایگزینی تجهیزات و قطعات موجود مانند کنترلرها، ماشین آلات و درها (از جمله موارد دیگر) است.

آسیا هیدرولیک

دلایل زیادی وجود دارد که مدیریت ساختمان ممکن است نوسازی آسانسور را انتخاب کند. با این حال، تصمیم معمولاً ناشی از عملکرد ضعیف آسانسور و افزایش هزینه های تعمیر است. علاوه بر این، ارائه‌دهنده خدمات آسانسور ممکن است نوسازی آسانسور را در مواردی توصیه کند که آسانسور چرخه عمر خود را سپری کرده است، سرویس آن دشوار است، به قطعات منسوخ نیاز دارد، و/یا شرکت به سادگی تکنسینی ندارد که بتواند روی تجهیزات قدیمی‌تر کار کند.

طور معمول، اولین قدمی که ممکن است یک ساختمان برای فرآیند نوسازی آسانسور بردارد شامل درخواست پیشنهاد از ارائه دهنده خدمات آسانسور فعلی است. پیشنهاد باید شامل موارد زیر باشد:

محدوده کار،

لیست دقیق تجهیزات جدید،

جدول زمانی مورد انتظار، و

سایر جزئیات مهم

در این مرحله، مالکان ساختمان باید به پروپوزال توجه زیادی داشته باشند و مطمئن باشند که همه چیز مورد نیاز برای کار را شامل می شود. به همین ترتیب، پیشنهاد نباید شامل هزینه های غیر ضروری یا پنهان باشد.

روش استاندارد دیگر جمع آوری پیشنهادات از چند ارائه دهنده خدمات آسانسور مختلف برای پروژه نوسازی آسانسور است. اگرچه انجام فرآیند مناقصه بیشتر طول می کشد، اما گام اضافی بررسی دقیق احتمالاً منجر به تصمیم گیری آگاهانه تر می شود. هنگامی که مدیریت ساختمان چندین پیشنهاد نوسازی آسانسور دارد، باید آنها را از نظر دامنه کاری ثابت (قطعه به خط) بررسی کند. با این حال، پیشنهادات به احتمال زیاد یکسان نخواهد بود، و ممکن است تا زمانی که پیشنهادات مقایسه شوند، برخی از ارائه دهندگان خدمات آسانسور به عقب و جلو می روند. مالک ساختمان نیز باید حواستان به کار غیر آسانسور باشد.

چالش اصلی در اینجا این است که اکثر مالکان ساختمان متخصص آسانسور نیستند. مشخصات فنی و اصطلاحاتی وجود دارد که فقط یک کهنه کار آسانسور با تجربه می داند. بدون دانش کامل آسانسور، مشخص نیست که ساختمان ها چه چیزی را گم کرده اند و چه چیزی برای مطابقت با نیازهای ساختمان لازم است. صاحبان ساختمان باید سوالاتی از این قبیل بپرسند:

 آیا بسته درب گنجانده شده است؟

آیا دستگاه مورد استفاده مجدد قرار می گیرد یا بازسازی می شود؟

آیا تجهیزات ضروری اختصاصی خواهند بود یا غیر انحصاری؟

آیا کار غیر آسانسور شامل ایمنی آتش سوزی، ساخت و ساز عمومی و برق می شود؟

و بسیاری از سوالات دیگر برای برآوردن نیازهای ساختمان. صاحبان ساختمان باید الزامات سیستم آسانسور ساختمان را برای اجرای موفق نوسازی آسانسور درک کنند.

آسیا هیدرولیک

 

اگر پیشنهادات هر یک از این عناصر را نادیده گرفتند، شرکت های آسانسور باید آنها را اضافه کرده و پیشنهادات اصلاح شده را ارائه کنند. هنگامی که ساختمان پیشنهادات به روز شده را دریافت کرد، آنها می توانند دوباره آنها را با هم مقایسه کنند تا ببینند کدام یک مناسب تر است. اما، همانطور که قبلا ذکر شد، بدون داشتن تخصص آسانسور، اکثر مردم در درک این پیشنهادات مشکل خواهند داشت، چه رسد به شناسایی موارد گمشده. با این وجود، ساختمان اهداف خاصی برای پروژه نوسازی آسانسور دارد، از جمله برآورده کردن بودجه و چارچوب زمانی

از آنجایی که یک پروژه موفق نوسازی آسانسور به تصمیمات عملیاتی زیادی نیاز دارد، مدیریت ساختمان ممکن است بخواهد از یک مشاور آسانسور برای رمزگشایی پیشنهادات و بحث در مورد گزینه ها کمک بگیرد. از طرف دیگر، می توان یک مشاور آسانسور برای نظارت بر کل پروژه نوسازی آسانسور از ابتدا تا انتها استخدام کرد. مشاوران آسانسور ارزشمند هستند زیرا با اطمینان از نوسازی آسان آسانسور بر اساس نیازها و بودجه آن، از جمله کارهای غیر آسانسوری، از ساختمان محافظت می کنند.

بازگشت به لیست