مقالات

نوآوری های اخیر در فناوری آسانسور

نواوری

نوآوری های اخیر در فناوری آسانسور

فناوری آسانسور

وقتی مردم به زیرساخت های حمل و نقل فکر می کنند، به جاده ها، پل ها و راه آهن فکر می کنند. حمل و نقل عمودی با گسترش شهرها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. در سالهای اخیر چندین نوآوری تکنولوژیک وجود داشته است.فروشگاه دایمارو نیو ورلد شانگهای دارای بزرگترین پله برقی مارپیچ در جهان است. این سیستم در دهلیز اصلی مرکز خرید قرار دارد و تا شش طبقه گسترش یافته است. از 12 پله برقی تشکیل شده است که به صورت مارپیچ چیده شده اند.میتسوبیشی الکتریک که این سیستم را طراحی کرده است، 30 سال است که پله برقی های مارپیچ تولید می کند. از زنجیرهای سفارشی استفاده می کند که می تواند به زوایای حرکت پاسخ دهد تا حرکتی صاف و یکنواخت ایجاد کند و می تواند مرکز مارپیچ را برای حفظ سرعت ثابت تنظیم کند.


آسیا هیدرولیک

One World Trade Center دارای 71 آسانسور از ThyssenKrupp خواهد بود. پنج آسانسور فوق سریع می توانند مسافران را با سرعت 37 کیلومتر در ساعت به عرشه دیدبانی منتقل کنند و در عرض یک دقیقه به طبقه 102 برسند. آسانسورها می توانند نویز را کاهش داده و لرزش را به حداقل برسانند.ThyssenKrupp همچنین آسانسورهای چند جهته را توسعه داده است که از یک موتور مغناطیسی برای حرکت به صورت جانبی و عمودی استفاده می کنند. آسانسورها از طریق سیستمی از ساختارهای حلقه
افقی و عمودی حرکت می کنند. این می تواند کارایی آسانسور و راحتی را به طور چشمگیری افزایش دهد و در فضا صرفه جویی کند.Thoth Technology، یک شرکت کانادایی، طرحی را برای یک آسانسور فضایی بادی که 20 کیلومتر از سطح زمین بلند می شود، به ثبت رساند. این یک برج مستقل ساخته شده از لوله های کولار-پلی اتیلن خواهد بود که با هلیوم در جای خود نگه داشته می شود. ماشین‌ها می‌توانند محموله‌ها و انسان‌ها را از زمین به سکویی در قله منتقل کنند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “نوآوری های اخیر در فناوری آسانسور

  1. mozhimosi گفت:

    سلام خداروشکر

  2. محمد پیرعلی گفت:

    سلام خیلی مفید بود ممنون

نظرات بسته شده اند