وقتی آسانسور متوقف می شود چه کنیم
اگر آسانسور شما متوقف شود، 5 قدم باید بردارید
اگر آسانسور شما کار نمی کند، 5 قدم باید بردارید.در حالی که گیر افتادن در داخل آسانسور به ندرت اتفاق می افتد، ما نکاتی را در مورد اینکه در صورت بروز چنین موقعیتی چه
کاری باید انجام دهیم، گردآوری کرده ایم. آسانسورها می توانند متوقف شوند، به عنوان مثال، هنگامی که برق قطع می شود، زمانی که مسافران از تجهیزات سوء استفاده
می کنند یا هنگامی که آسانسور ایراد دارد.
اگر آسانسور متوقف شده است، انجام مراحل زیر ضروری است:
- آرامش خود را حفظ کنید و سعی نکنید کابین را بدون اینکه قبلاً توسط یک تکنسین معتبر یا سازمان آتش نشانی اجازه انجام این کار را صادر شده باشد، ترک کنید.
- برای درخواست کمک، از دکمه اضطراری آسانسور، اینترکام یا تلفن استفاده کنید.
- همیشه از در فاصله داشته باشید و سعی نکنید به زور درها را باز کنید.
- به یاد داشته باشید که آسانسور دارای منافذ گردش هوا است، بنابراین هیچ محدودیتی برای هوای موجود در داخل کابین وجود نخواهد داشت.
- منتظر رسیدن کمک واجد شرایط باشید. در صورت لزوم، فقط یک تکنسین واجد شرایط یا سازمان آتش نشانی باید عملیات نجات را انجام دهد.
- به هیچ وجه برای نجات مسافران اقدام نکنید!
- اگر بیرون از آسانسور ایستاده اید و متوجه شدید که کارکرد آن متوقف شده است، برای نجات مسافران محبوس اقدام نکنید! این ذهنیت، حتی اگر با نیت خیر هدایت شود، می تواند منجر به تصادفات جدی شود.
در این شرایط، بهتر است یک مسافر “به دام افتاده” تا زمانی که پرسنل آموزش دیده نتوانند آنها را خارج کنند، در کابین بماند. دستگاه های محدود کننده درب مانع از باز شدن
درهای آسانسورتوسط مسافر می شود. بنابراین، Asia Hydraulic روش زیر را در صورت گیر افتادن مسافر در آسانسور توصیه می کند:
- با مسافر(ها) ارتباط برقرار کنید، به آنها اطمینان دهید که تا زمانی که وحشت نکنند یا سعی در باز کردن درها نداشته باشند، ایمن هستند و هوای زیادی در ماشین وجود دارد.
- تا زمان نجات با آنها در ارتباط باشید. ارتباط می تواند از طریق سیستم ارتباطی استاندارد در داخل کابین یا از طریق ارتباط شفاهی از طریق درها باشد.
- از مسافرهابخواهید که دکمه باز کردن در را فشار دهد، زیرا گاهی اوقات آسانسور در سطح طبقه قرار دارد و در باز می شود.
- از مسافرها بخواهید مطمئن شوند که سوئیچ قرمز توقف اضطراری در موقعیت “Run” قرار دارد.
- با شرکت آسانسور خود تماس بگیرید و به نماینده خدمات مشتری اطلاع دهید که افراد در آسانسور گیر افتاده اند. حباب ها خدمات اولویت را دریافت می کنند.
(در صورت نیازبه تماس با ساختمان، به نماینده خدمات مشتری خود یک شماره تلفن بدهید.)
- با ؟ تماس نگیرید مگر اینکه در شرایط اضطراری باشد. مواردی وجود داشته است که آسیب قابل توجهی به آسانسور توسط پرسنل غیر آسانسوری وارد شده است که در تلاش برای خارج کردن مسافر از آسانسور در شرایطی که وضعیت اضطراری نبوده است.
- کدهای ملی آسانسور (ASME/ANSI A17.1 و CAN/CSA-B44) ایجاب میکنند که درهای بالابر مجهز به «دستگاه باز کردن قفل اضطراری» باشد که میتواند با یک کلید ویژه کار کند.
آن کلید درهای بالابر (خارجی) را باز می کند و اجازه خروج مسافران گرفتار را می دهد. این کلید فقط باید توسط افراد آموزش دیده استفاده شود.
همانطور که می بینید، تجهیزات آسانسور دارای بسیاری از ویژگی های ایمنی داخلی است که خطر آسیب های شخصی و آسیب اموال را در صورت خرابی کاهش می دهد. با این
حال، کارکنان ساختمان هنوز نقشی حیاتی در هدایت ساکنان به سمت ایمنی، تجهیزات نظارتی و کنترلهای عملیاتی ایفا میکنند که ویژگیهای اضطراری را آغاز میکنند.توقف
آسانسور معمولا آزاردهنده و ناخوشایند است. در حالی که آسانسورها بسیار ایمن و قابل اعتماد هستند، توقف های ناگهانی همیشه امکان پذیر است. ما می خواهیم روشن
کنیم که توقف آسانسور هیچ گونه خطری برای کاربران و مالکان ندارد. نگرانی های ایمنی یکی از ارکان عملکرد مستر جک همیشه بوده است. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم
که هر سفر آسانسور ایمن، موثر، روان و بدون درز است.